Wednesday, April 11, 2012

C – Class Dojo



Većina učitelja koji poučavaju djecu, pogotovo u osnovnoj školi, bez obzira na stručnost, kreativnost i iskustvo, priznat će da nije lak zadatak motivirati sve učenike i održati disciplinu na svakom satu. Razredi s preveliki za optimalan rad i složeni po dobi učenika, a ne po motiviranosti za rad i predznanju. Osigurati disciplinu i omogućiti napredak svima, od napredne darovite djece do učenika s prilagođenim ili individualiziranim programom, izazov je na koji učitelji odgovaraju na razne načine i s različitim uspjehom.


Kolikogod tema bila zanimljiva i učiteljima s iskustvom i početnicima, nije česta na seminarima stručnog usavršavanja, pa me ugodno iznenadilo kad je Kyle Mawer, koautor knjige "Digital Play", koja se bavi korištenjem računalnih igrica u nastavi engleskog jezika, na predavanju spomenuo mogućnost administriranja bodova za sudjelovanje i ponašanje na satu uz pomoć računala s internetskom vezom i alata ClassDojo.


ClassDojo je besplatni alat za učitelje, koji upisuju na stranicu svoje razrede kroz dva koraka:




  1. Imenuju razred i dodaju imena učenika u obilježeno polje, jedno ime u svaki red. Svakom imenu program pridruži simpatičnu sliku - avatara.


  2. Biraju pozitivne i negativne elemente praćenja. Sam program nudi elemente kao što su sudjelovanje, pomoć drugima, dobro zaključivanje, prezentiranje, ali i kašnjenje, nepoštivanje, prekidanje, ustajanje bez dozvole. Učitelj sam bira i stvara elemente.


ClassDojo sam počela koristiti u nastavi engleskog jezika u učionici s računalom i projektorom. Na početku sata prikažem razred na platnu projektora. Svaki učenik vidi svog avatara s brojem zelenih (pozitivnih) ili crvenih (negativnih) bodova. Za vrijeme nastave, prema zaslugama, klikom miša dodajem bodove. Svaki put se čuje zvučni signal i učenici vide promjene. Na kraju sata zatvorim razred na ekranu i vidimo statistički prikaz ponašanja.



Ovaj alat predviđa i komunikaciju s roditeljima. U trećem koraku, koji nije obavezan, učenicima se pridodaju elektroničke adrese roditelje, pa se brzo i jednostavno svi podaci o djetetu šalju po dogovoru i roditeljima.



Dobre strane ovog alata su:





  • ne ometa tijek i ritam sata, bilježenje je brzo i učinkovito;


  • učenici vide promjene u realnom vremenu;


  • crveni broj opomena potiče učenike na marljivije sudjelovanje i bolje ponašanje;


  • učenicima je potpuno prihvatljiv ovaj način i s puno entuzijazma sudjeluju u primjeni, čekajuči kraj sata da vide koliko su svojim ponašanjem pridonijeli boljoj slici cijelog razreda.


ClassDojo je napravljen na engleskom jeziku, ali se elementi mogu napisati i na hrvatskom.



Ovaj način praćenja rada učenika preporučam posebno u radu s pretpubertetskim i pubertetskim uzrastom, jer svojom sličnošću s igrom i upotrebom učenicima prihvatljivog sučelja i načina ophođenja potiče na poštivanje pravila kojima želimo naučiti mlade. Čini mi se dobrim i što je način učenja zabavan i motivirajući za učenike, da ne spominjem da ni nama učiteljima ne škodi malo šarenila u strogosti :)







No comments:

Post a Comment