Tuesday, May 1, 2012

Digitalne priče - Voicethread

Poučavajući upotrebu prošlog vremena Simple Past, s učenicima petog razreda čitala sam i pričala priče i bajke, one uključene u njihov udžbenik i druge omiljene i popularne. Kao završnu aktivnost cjeline učenici su pisali svoje priče upotrebljavajući likove, situacije i riječi iz svih priča koje smo čitali ili pričali u razredu. Neki su se trudili da njihova priča bude originalna, neki da bude smiješna. Po završetku, mogli su odabrati prepisati priču iz bilježnice na papir - za razredni pano.
Kad sam dobila prve papire, bila sam tužna misleći kako će nakon vrlo kratkog vremena pasti u zaborav. Zato sam proširila aktivnost i uključila jedan web 2.0 alat. Priče napisane na papiru sam skenirala i stvorila od svake jedan ekran u Voicethreadu. Idući sat ponudila sam učenicima da s mikrofonom pred razredom pročitaju svoju priču. Ostali su pažljivo slušali
.
Voicethread je besplatni web 2.0 alat koji kombinira upotrebu slike i komentare koje možemo dodati glasom ili pisati. Za rad u razredu upotrijebila sam mogućnost dijeljenja svog identiteta i stvorila prije sata za svakog od čitača identitet, pa se oni nisu morali registrirati. Radili su preko mogu računa, a pisalo je njihovo ime. U razredu sam imala internetsku vezu, ali Voicethread daje i mogućnost offline korištenja, koje se nešto plaća.
Upotreba ovog alata je izazvala je pažnju i onih učenika koji iz nekog razloga nisu prepisali svoju priču na papir i predali je – pitali su smiju li i oni čitati ako donesu prepisanu priču, a bilo je i učenika koji su molili da još jednom pregledam njihovu priču da ne bi bilo grešaka ili da probaju čitati prije snimanja da provjere izgovaraju li dobro.
Sad je ova aktivnost još u stvaranju, ali bi nas radovali komentari svih koji pogledaju i poslušaju priče. Da bih zaštitila učenike, uključila sam mogućnost da komentari čekaju moje odobrenje prije nego budu objavljeni. Učenici će se jako veseliti svim dobronamjernim i prikladnim komentarima, pogotovo na engleskom jeziku:)

4 comments:

  1. Odlična ideja kolegice, sviđa mi se. Voicethread ima toliko mogućnosti, a ovo je jedna od njih. Pozdrav učenicima

    ReplyDelete
  2. Hvala na lijepim riječima. Dodajemo nove priče skoro svaki dan, jer su se i slabiji učenici ohrabrili i žele sudjelovati :)

    ReplyDelete
  3. Pozdrav, evo upravo sam nabasala na vaš blog jer sam tražila nešto novo što da radim s čitateljskim klubom...pa mi je na pamet pala ideja audio zapisa gdje četvrtaši čitaju za drugaše (bajke, priče).

    Provjerit ću kako radi ovaj alat:)

    ReplyDelete
  4. Drago mi je ako vam je moj članak imalo pomogao. Vaša ideja mi se čini odličnom. Sretno s projektom!

    ReplyDelete