Monday, June 4, 2012

Wiki za učenje i poučavanje


Wiki je besplatna online platforma koju administrator jednostavno i brzo kreira, a može biti:
Wikispaces
Svoju wiki administrator može koristiti sam ili dijeliti sa suradnicima, kojima dodjeljuje status čitača, pisca, editora ili administratora.
Svi sudionici zajedno uređuju sadržaj, stvarajući i slažući u mape stranice koje pune raznovrsnim tekstualnim, audio i video sadržajima, korisnim poveznicama i widgetima. Određuju im stupanj privatnosti i vidljivosti, a osim administratora nitko stvarno ne može izbrisati nikakav sadržaj. Sve verzije svake stranice ostaju zabilježene.
Zbog mogućnosti zajedničkog editiranja i vrlo preglednog organiziranja, ove platforme su izvrsne za rad s učenicima i suradnju kolega u stručnom usavršavanju.

S wiki mjestima sam se prvi put srela na TESOL EVO online tečajevima stručnog usavršavanja, kao što je na primjer http://baw2012.pbworks.com. Svaki EVO tečaj ima veliki broj vrlo aktivnih online polaznika, puno raznolikog stručnog sadržaja – teorijskih rasprava i praktičnih zadataka. Sav taj materijal koji ostaje na wiki i nakon završenih tečajeva bolji je izvor materijala za proučavanje i samostalno učenje o temi od bilo koje papirnate stručne literature o istoj temi. 

Sve ove prednosti navele su me na dublje proučavanje alata, te sam ga počela primjenjivati i u radu s učenicima. U dodatnoj nastavi iz engleskog jezika s učenicima sedmog razreda osnovne škole Nikole Hribara u Velikoj Gorici wiki (We play and learn English) služi kao naše mjesto za učenje izvan razreda, gdje učenici uvijek mogu pristupiti zadacima i našem projektu, raditi zajedno i pregledavati, editirati i komentirati svoje i radove svojih kolega …
 Wiki nam olakšava sudjelovanje u projektu Talking Cultures u organizaciji British Councila, koje bi nam bilo gotovo nemoguće s jednim satom tjedno dodatne nastave u školi. Obrađujemo teme kao što su: moj razred, škola, moja domovina, hrana koju volim, poznati ljudi iz moje zemlje i slično, na engleskom jeziku i koristeći razne web 2.0 alate. Naša wiki je prepuna zanimljivih radova učenika koji svjedoče ne samo o tome  koliko smo ponosni na svoju kulturu, nego i koliko smo vježbali sve četiri važne vještine u učenju engleskog jezika, a svemu je pomogla velika motiviranost učenika i laka intuitivna upotreba ovog alata. 

Prošli mjesec, radeći na prezentaciji o wiki mjestima u nastavi jezika za kolege iz HUPE Varaždin, pitala sam se kako im približiti sam alat, a u isto vrijeme i staviti materijal svoje prezentacije na svima dostupno mjesto. Odgovor se sam nametnuo – nastala je nova wiki, All work and no play…, wiki koju bih željela dijeliti s kolegama koji žele učiti o wiki koristeći wiki, učiteljima kojima je učenje i poučavanje veselje i žele kroz upotrebu web 2.0 alata dodatno motivirati svoje učenike da uče više i s veseljem. Dobrodošli!



No comments:

Post a Comment