Monday, October 8, 2012

Nova šk. godine - novi trikovi

Na početku nove školske godine najveći izazov je povećati motivaciju starih grupa, razreda koji nastavljaju učiti s udžbenikom iz iste serije kao i prethodne godine, istim učiteljem, u istom prostoru i istom sastavu grupe. Takvim grupama se svake godine trudim uvesti neku novinu, neki novi poticaj, iznenađenje. Za moje šestaše to je ove godine suradnja na blogu - http://hribarenglish6.edublogs.org
Kako sam uvela blog u nastavu?
Kreirala sam novu email gmail adresu i pomoću znaka + dodala jednog po jednog učenika kao korisnike. Nakon toga sam kreirala blog na edublogs.org i sve učenike dodala kao korisnike. Učinila sam to na ovaj način da ne bih morala koristiti osobne email adrese učenika. Naime, edublogs razlikuje dio adrese nakon znaka + i svaki od učenika je poseban korisnik, a sve informacije vezane za sve takve korisnike dolaze meni na istu gmail adresu.
Svim učenicima sam promijenila lozinku iz one prve u njima lako pamtljivu. Ne brinemo što učenici znaju tuđe lozinke, jer sam u postavkama odredila da se sve postovi i sve komentare odobravam prije objavljivanja. Dosad nisam imala ni jedan pokušaj zlorabljenja informacija o drugom učeniku, vjerojatno jer smo u razredu postavili pravila za pisanje i razjasnili tu odredbu.
Svaki učenik i svaki od tri šesta  razreda su ujedno i kategorije na blogu, tako da se blog može pregledavati tako da čitamo sve postove određenog učenika ili određenog razreda.
Prije samog početka učenici su odnijeli roditeljima i donijeli meni potpisanu roditeljsku suglasnost za sudjelovanje.

Koje su koristi od pisanja za učenike?
Ne mogu se požaliti da učenici ne pišu zadaće, ali mi se svejedno čini da je veliki broj požurio objaviti svoj rad i na blogu. S druge strane, sigurna sam da ne čitaju i ne slušaju pažljivo tuđe zadaće, da ne spominjem da ni nemaju često priliku čitati zadaće učenika izvan svog razreda. Sad primjećujem popriličan broj komentara, a čitaju se radovi i učenika ostalih razreda, ne samo onog kojem učenik pripada. Još moramo poraditi na boljem sadržaju komentara, ali pomak svakako postoji.
Također, veliki broj posjeta blogu i uzbuđenje koje pokazuju učenici činjenicom da je njihov rad sad vidljiv širem čitateljstvu sigurni su mi znaci da sam na dobrom putu.

Posebno se veselim proširenju zadaća na druge vještine, osim pisanja i čitanja. Već u drugom zadatku koji je bio zapisati, poput pravog novinara, intervju s kolegom koji su snimili u školi, dodala sam mogućnost da objave i zvučnu snimku razgovora. Dala sam učenicima detaljna tehnička uputstva u svom postu na blogu, sad čekam prve snimke.

Kako ću procijeniti uspješnost ovog dodatka radu na satu?
Svakako će mi brojnost postova i sve veća kvaliteta, ne samo postova nego i komentara, biti prvi pokazatelj i  motiv da nastavim s ovom aktivnošću. Nadam se da će se tijekom godine vidjeti i dobri utjecaji suradnje u nastavi engleskog i informatike, jer je kolegica iz informatike prihvatila poziv da surađuje kad trebamo pomoć.


No comments:

Post a Comment